Wie heeft wel eens een gesprek gevoerd waarbij je het gevoel had elkaar echt te begrijpen; je voelde je gezien en gehoord . Wie heeft wel eens een gesprek gehad waar je een vervelend gevoel aan over hebt gehouden; waarbij je niet het gevoel had dat je elkaar begreep, hoorde en laat staan gezien voelde. Hoe zou het zijn als je tools hebt om dit soort situaties sterk te reduceren. Het begrijpen en kunnen toepassen van de 4 niveaus van communicatie helpt hierbij. Ik ben ervan overtuigd dat dit helpt en ben van plan dit vaak toe te passen in mijn trainingen. Er is veel verloop binnen de zorg en andere sectoren. Een van de redenen is onvrede over de leidinggevende. Ik ben ervan overtuigd dat het voeren van goede gesprekken een positieve bijdrage levert in de tevredenheid over een leidinggevende. Het levert een bijdrage in het gevoel gezien en gehoord te worden. En minstens zo belangrijk helpt het gesprekken ook echt verder waardoor je ook meer toekomt aan inhoud en ontwikkelingen. Ik heb een 2 daagse training ontwikkeld. In 2 dagen leren leidinggevenden vaardigheden en gaan deze in de praktijk toe passen. Deze training kan ook op maat gemaakt worden afhankelijk van de situatie/context en vraag vanuit een organisatie.